Mobiilijäsenkortti ja LOMPAKKO®-sovellus

27.12.2016

Kaikille AKK-Motorsport ry:n jäsenyhdistyksen jäsenille lähetetään mobiilijäsenkortti LOMPAKKO®-sovellusta käyttäen. Puhelimeesi tulee tieto tästä tekstiviestinä pari viikkoa sen jälkeen, kun EMSC:n jäsenmaksusi on maksettu.

Mobiilikortin haltijana pääset hyödyntämään AKK-Motorsportin jäsenetuja, sovelluksen karttapalvelua sekä vastaanottamaan vaihtuvia tarjouksia ja jäsenetukampanjoita. Mobiilisovellus toimii jatkossa myös yhtenä liiton viestintäkanavana suoraan jäsenistön taskuun.

Perinteisen muovisen jäsenkortin voi tilata autourheilu.fi-nettisivuilta -> palvelut -> jasenedut -> motorsport-id

Tässä aiheesta yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä, joista toivon mukaan saatte riittävästi lisätietoa.

Mikä on Lompakko-sovellus?
LOMPAKKO® on matkapuhelinsovellus, jossa on AKK-Motorsport ry:n Mobiilijäsenkortti. Jäsenkortin haltijana pääsee hyödyntämään sovelluksen karttapalvelua, AKK:n jäsenetuja sekä vastaanottamaan vaihtuvia tarjouksia ja jäsenetukampanjoita.

Kenelle Mobiilikortti lähetetään?
Mobiilikortti toimitetaan kaikille jäsenmaksunsa maksaneille AKK:n jäsenseurojen jäsenille KITI-tiedoissa annettuun puhelinnumeroon. Jäsenen tulee valita KITI:ssä jäsenkorttityypiksi mobiilikortti.

Olen saanut tekstiviestin lähettäjältä LOMPAKKO. Mikä tämä viesti on?
Olet saanut tekstiviestin AKK-Motorsport ry:ltä. Viesti sisältää linkin, jossa on AKK:n mobiilijäsenkortin latauslinkki ja aktivointikoodi.

Mistä osoitteesta Mobiilikortti ladataan?
Latauslinkki lähetetään tekstiviestillä parin viikon sisällä jäsenmaksusuorituksesta jäsenelle henkilökohtaisesti KITI-tiedoissa annettuun puhelinnumeroon.
Tekstiviestin lähettäjänä on LOMPAKKO ja viestin sisältö on:
AKK-Motorsport ry 2017 on lähettänyt sinulle mobiilikortin. Voit ladata sen https://esms.cardplus.fi
Aktivointikoodisi on xxxxxxxxx”

Aktivointikoodi on henkilökohtainen ja se sisältää numeroita ja/tai kirjaimia. Klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä ohjaa se sinut puhelimesi käyttöjärjestelmän perusteella oikeaan sovelluskauppaan.

Kuinka kauan Mobiilikortti on voimassa?
Kortti on voimassa kalenterivuoden.

Millä puhelimen käyttöjärjestelmillä sovellus toimii?
Lompakko®-sovellus toimii Android-, iPhone (iOS) ja Windows Phone -käyttöjärjestelmiä käyttävissä puhelimissa.

Minulla ei ole älypuhelinta/puhelimeni käyttöjärjestelmä ei ole tuettu. Voinko tilata muovisen AKK:n jäsenkortin?
Jos sinulla ei ole yhteensopivaa puhelinta tai haluat perinteisen muovikortin, voit sen tilata maksutta AKK:n internetsivuilta  www.autourheilu.fi/palvelut/jasenedut/motorsport-id ). Tilauslomake löytyy materiaalipankissta ”lisenssi- ja korttilomakkeet” -sivulta. Kortin hinta on 0 €.

Olen vaihtanut puhelimen/puhelimeni on kadonnut/puhelinnumeroni on vaihtunut, miten Lompakossa olevan korttini siirrettyä uuteen puhelimeen?
Voit käyttää Lompakon Palauta-toimintoa palauttaaksesi korttisi. Palaute-toiminto tulee aktivoida jo vanhassa puhelimessa, jotta se toimii uudessa. Jos Palauta-toimintoa ei pysty enää aktivoimaan, ota yhteyttä sähköpostitse: lisenssit@autourheilu.fi. Ilmoita viestissäsi myös seuraavat tiedot: nimi, lisenssinumero ja puhelinnumero (kansainvälisessä muodossa +358xxx. Mikäli puhelinnumerosi on vaihtunut, ilmoita viestissäsi sekä vanha että uusi numerosi. AKK tilaa sinulle uuden aktivointikoodin ja se lähetetään sinulle tekstiviestinä. Muista päivittää muuttuneet tiedot myös KITI:iin.

Olen perheen isä/äiti ja minulla on kaksi lasta. Kaikilla kolmella on minun puhelinnumeroni KITI:ssä. Tulevatko kaikki kortit minun Lompakkooni?
Sinulle tulee kolme eri tekstiviestiä, joissa jokaisessa on eri aktivointikoodi. Sinun ei tarvitse käyttää kuin yhtä niistä koodeista, niin kaikki kortit ilmestyvät puhelimeesi.

Olen ladannut Lompakon sovelluskaupasta, mutta en saa siihen kortteja, koska sovellus kysyy aktivointikoodia, jota minulla ei ole. Mitä pitää tehdä, jotta saan aktivointikoodin.
Sinun tulisi maksaa yhdistyksen jäsenmaksu. Latauslinkki lähetetään sinulle tekstiviestinä KITI-tiedoissa löytyvään puhelinnumeroon.

 

Miksi minulle ei ole sms-viesti tullut perille, vaikka se on minulle tilattu?
Tarkistathan ensin, että KITI:ssä olevat yhteystietosi ovat ajan tasalla. Huomioithan, että AKK ei voi taata 100-prosenttista toimitusvarmuutta heistä riippumattomista syistä, joita voivat olla esimerkiksi:
- puhelinnumero on virheellinen
- vastaanottava numero voi olla poistettu käytöstä
- päätelaite voi olla kytkettynä pois päältä tai kuuluvuusalueen ulkopuolella
- liittymän vaihtaessa palveluntarjoajaa liittymätietojen siirtely vaikuttaa palvelutekstiviestien toimittamiseen
- operaattoriverkoissa ja matkapuhelimissa esiintyy aika-ajoin häiriötilanteita